NR 533
Posted Friday 14 October 2011 ♥ 6:37 am ♥ 0 say Hello(s)
Assalamualaikum


Ini random ###

Hai ni pengakuan jujur yg lahir ikhlas dari hati. Takda paksaan atau sengaja nak mereka cerita dan segala budi bicara saya tuan punya blog yg punya. Jgn terasa , saya luah apa yg saya rasa.

Saya ada kawan baik tapi saya tak tahu nak rasa sama ada dia betul betul kawan baik saya atau tidak. Makin hari terasa mcm tak diperlukan dan saya tak pernah terasa satu apa pun yg dia dia dia dan dia buat. Saya hati kering saya simpan apa yg saya rasa dan saya tak suka nak judge org from their appearances well saya takut kena hentam. Lagi satu saya tak suka tiru tiru org and apa yg saya buat apa yg saya post apa yg saya upload semua tak ada kena mengena dengan org. Itu dari saya dan saya tak rasa tergugat kalau ada org tuduh saya tiru itu dan ini. Saya jadi diri sendiri 

Nak tahu kenapa ? Sebab bagi saya ---> PEGI MAMPUS KAU ! nak jaga tepi kain org boleh yee tapi pastikan kain awk awk dan awk dah betul2 kemas , licin , lembut dan wangi berbanding kain saya (: saya takut kain awk ada comot kotor and kedut well nak jaga kain org sangat kan smpai kain sendiri lupa nk jaga. Ouh saya juga tak suka berdendam dengan org. Apa yg terjadi dkt saya selama 5 tahun dkt sekolah saya jadi kan sebagai kenangan and pengajaran. Yg baik jadi kan teladan yg buruk jadikan sempadan tapi still ada org yg tak suka dgn saya. Takpe , saya mendoakan kesejahteraan utk anda ;) jgn risau ! Saya tak suka nak membalas2 dendam ni. Tak cool leww /~,~/

Oh yee saya ni bukan nya memilih kawan so tak perlu lah nak mengata saya dan kawankawan saya yee sebab apa yg awk ckp tuh semua tak terkesan lah dlm hati ni , well awk kenal saya berapa lama and berapa lama plk kawan kawan saya kenal saya ? Tuh pun kalau kawan saya betul betul kenal saya lah. Awk baik dengan saya then saya akan baik dengan awk balik. Baik dibalas baik dan jahat dibalas sial ! Oh sorry saya takda niat pun nak mencarut tapi saya terpaksa luahkan , saya tak suka nak share anything dgn org sebab saya takut org terasa beban dgn saya so better saya share dgn bloggie saya. Dia terima cacian dan makian sebab ? saya tuan dia and saya tak penah hampakan dia :) susah nak jadi kuat sebenarnya tapi kalau ada pengalaman tak salah guna utk benteng diri sendiri kan ? Susah nak ditelan tapi apakan daya telan smpai mampus orait jugak.

Saya ada kwan , baik dan sangat baik. Ni random ok ? Saya tak suka kawan saya jealous sesama sendiri and gaduh pun sesama sendiri. Saya nak semua nya dlm keadaan peace. Jgn lah sebab masalah kecik terus nak jadi kan besar merebak mcm api tuh then kawan yg ini kena pulau dgn kawan yg lain. Well kehidupan tapi kan saya rsa tak perlu lah nak pulau pulau bagai. Takut nnti kena dkt muka sendiri. Saya dah penah kena pulau rasa dia perit rasa mcm baik tak payah kawan dengan saya kalau saya ni bawak LANCAU dlm hidup kawan kawan kan , saya tak sanggup nak senyum luaran tapi dalaman saya nanah melekit lekit eeuww -.- nak tahu tak kawan ? Parut tuh ada lagi. Saya ingat tarikh ni 19/02/2009 tarikh lahir saya jadi tarikh saya kena pulau. Saya takkan lupa dan tak akan penah lupa sebab tahun ni buat saya sedar and belajar mcm mana nak pilih kawan dngan baik. Tp rezeki kita Allah pnjang kan jodoh kita semua. <: its ok its alright selagi kuat kita fight fight fight HAHAHA ~

Maaf bahasa saya sangat kasar mungkin tak sekasar sesetengah org lain ok ? Hmm saya bukan apa saya cuma luahkan sahaja. Saya tak mampu nak luah dekat sesapa sebab saya rasa saya hilang kawan baik dan saya hilang kepercayaan dari kawan saya. Mungkin ada yg prihatin tapi tak tahu mcm mana nak describe apa yg saya rasa. Saya cuma meluahkan. Tak kisah sape sape nak condemned. Saya dah tak amik peduli yg penting saya sayang kwankwan saya cuma saya rasa ada dua tiga daripada mereka dah lupa saya jadi saya luangkan bnyak masa dgn classmates saya. Ehem ini pendapat saya yee

Well perasaan senang berubah begitu jugak persahabatan. Klau rasa kawan tu penting awk takkan berpaling dekat lain melainkan kawan yg buat awk mcm lahabau ~

Jadi bila kita dah bawak haluan masing masing jgn segan segan awk nak mintak tolong saya atau share apa apa dengan saya sebab bagi saya ? Kawan tuh segala2 nya. Dan kawan yg boleh susah senang dgn saya adalah kawan yg saya dpt disekolah. Kehidupan yg bakal kita kita semua tempuh tak sama dengan apa yg kita semua rasa dkt sekolah seperti sekarang. Saya cuba memanfaatkan masa yg ada untuk kawan kawan saya 

Saya pun ada kelemahan yg tersendiri jadi jgn lah nak memperkotak katik kan apa yg saya ada dan apa yg saya takda. Saya punya rmai kawan dan saya nak kawan saya kawan dengan saya sebab saya NynaRoslan.  Budak perempuan yg kurang inci , gelap gelap , mulut bising and gelak tak cover yee itu saya dan selamanya itu saya. Sifat yg ada ni kurniaan dari DIA utk saya. Ada kelemahan saya cuba perbaiki.

Saya terharu bila ada org percaya kan saya , nak share problem and secret dgn saya. Yg nak saya buat mereka mereka gelak walaupun saya tak boleh nak buat semua tuh. Saya cuma cuba jadi yg terbaik sbb saya senang sayang org tapi senang jugk nak membenci, Jadi tlong jangan buat saya benci org. Sebab saya tknak bnda ni menyeksa hati dan fikiran saya. Saya selalu cuba buat org happy dengan saya and saya selalu cuba faham perasaan org dan benda ni sedikit sebnyak mengajar saya mcm mana nak jaga hati org dan mcm mana nak menghargai kawan (: terima kasih ~

Ikhlas - Chow
Tak pernah kurang - sayang saya untuk semua yg kenal saya-
Salam

NynaRoslan



Me
My name is NynaRoslan, 18 yrs old, Kbye.



Kisah Silam